Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAli, Ahmed
TitelInstructional design and online instruction.
QuelleIn: Tech trends for leaders in education and training, (2003) 5, S.42-45
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN8756-3894
DOI10.1007/BF02763205
SchlagwörterInstructional Design; Online Learning; Delivery Medium; Online Environment; Classroom Learning
AbstractConclusion Though online learning is seen as an alternative to classroom learning, it should be utilized more as a complement to classroom learning. In long distance learning, online learning is inevitably a more viable option to traditional correspondence learning. In using either instructional styles, the instructional focus should be on the learning objectives and not the medium. Applying classroom practices in an online environment without making any adjustments will be an ineffective way to teach online. The Internet should be used as an instructional tool, a learning aid and a delivery mechanism, and should only be utilized where and when it enhances learning. It is, however, important to understand and recognize the potential of the Internet in contributing to learning.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/04
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Tech trends for leaders in education and training" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: